Monday, January 12, 2009

Kelione po Malaizija 2008.12.20-29

Macao - Portugaliska Azija (2008 12 20) I Singapura isskridom is Macao, taigi tuo paciu gavom proga pamatyti Azijos kazino sostine, savo mastu prilygstancia Las Vegasui. Prasibegom po Vidurzemio dvasia dvelkiancias gatveles gristas mozaikomis, pilnas mazu baznyteliu, prekybininku vaisinanciu dziovinta mesa ir migdoliniais sausainiais bei portugalisku restoraneliu. Aplankem Sv. Pauliaus baznycios griuvesius ir seno gynybinio porto liekanas. Singapuras - Geriau nei HK! (2008 12 21) Atvyke i Singapura iskart vakare susitikom su pazystamu is HK, Jesse kuris siuo metu stazuojasi UBS‘e Singapure. Jis mus nusivede i Lau Pa Sat - kolojininio stiliaus naktini maisto turgu ir pasivaiksciojom po naktini miesta. Sios keliones metu daugeli sykiu isitikinom, jog malaizietiskas maistas tikrai pasakiskas! Is pat ryto islekem i Santosa sala tikedamiesi pasimaudyti. Sala tikrai grazi, taciau dirbtiniai papludymiai su vaizdu i rukstancius gamyklu kaminus ir tanklaivius visai nesuzavejo.. Taciau akivaizdu, jog tai neatbaido turistu – cia gausi ivairiausiu atrakcioniu, baru ir kitokiu pramogu. Pietums susitikome su Jesse ir velgi gavome beprotiska maisto pasirinkima. Veliau susitikome su Munkeet – buvusiu Vilniaus stazuotoju is Singapuro. Kartu isvaiksciojom visa miesta. Mes zinoma labiausiai lyginome su HK. Singapure daug daugiau erdves, maziau zmoniu. Taip pat nepalyginamai daugiau parku, medziu ir zalumos. Bei senu pastatu. Visa pagrindine gatve apaugusi medziais, o juose ciulba pauksciai! Pasukus i bet kuria centro maza gatvele – pamatai tvarkingus senu namu kiemus. Viso to HK nerasi.. Taip pat mums pasirode, jog zmones cia daug svetingesni ir daugiau sypsosi. Taciau mes varemes atostogu rezimu, taigi kai kas gali buti perdem isgirta. Taciau Singapure tikrai didesnis tautu misinys nei HK – vien metro pranesama keturiomis kalbomis: anglu, putonghua, hindi ir malay. Kuala Lumpur - Kazkas pazystamo ir nematyto (2008 12 22-23) Antros dienos vakara isedom i naktini autobusa ir isvaziavom i Kuala Lumpura. Visa trecia diena praleidome vaiksciodami po KL – aplankem Petronas bokstus, mazaja Indija, Chinatown‘a su centriniu turgumi, nacionaline Malaizijos mecete ir pauksciu parka. Pastarasis mums paliko dideli ispudi – is ranku lesancios papugos, laisvai skraidantys gandrai ir tropiniai pauksciai, kuriu pavadinimu mes net nezinom, povai su ispustom uodegom. Vakare susitikom su draugais. Buvo labai gera pamatyti sena drauge Ling (buvusia Vilniaus stazuotoja 2003 metais) ir Kotryna su Rycka. Kotryna stazuojasi KL, o Rycka atvaziavo jos aplankyti Kaledoms – kita diena jie isvyko keliauti po Kambodza. Mes kartu su jais plaukeme Salcia sia vasara. Ling mus pavaisino pasakiska vakariene – pirma karta ragavom krabu. Ziaaaauriai skanu!  Beje, abu nutarem, kad mums KL kazka primena – tiek Bankoka, tiek Manila. Ketvirta keliones diena nuvaziavom i Batu urvus, kur stovi didziule Murugan statula ir ikurta Hindu sventykla. Kaip ir visur Malaizijoj ten gausu ikyriu bezdzioniu, kurias zmones maitina kokosais, bananais ir riesutais. Taip pat nuvaziavom iki Templar‘io parko. Kotrynos patarimu surade kriokli uzkopem i pati jo virsu – o tai buvo tikras nuotykis. Ikalne tikrai stati, akmenys slidus, dziungles klaidzios, dregnos ir karstos! Uztat koks vaizdas atsiveria nuo virsunes.. Jau nera ne ko kalbeti apie maudynes. Po tokios malonios dienos dar apturejom ir labai malona vakariene Secret Recepie garsejanciame pyragais susitikome su geru draugu is pirmos Egles stazuotes HK laiku – Ren Chang. Penang - Pasaulio paveldas ir 12 patiekalu Kucioms (2008 12 24) Anksti ryte isvaziavom i Penang, kur mus pasitiko ir apveziojo po miesta sena drauge WaiKhey. Penang gausu senoviniu pastatu, o siaurose gatvelese susipyne kolojininio stiliaus dvieju aukstu pastatai ir kinietiski namukai bei sventyklos. Su WaiKhey ir jos draugais juros pakranteje apturejom Kuciu vakariene – austriu kepsnelius, kepintus makaronus su krevetemis, ledu serbeta su zoleliu zele, rugsciu slyvu gerima, juodas salotas, lipniu ryziu deserta ir.. pica! :D :D Beveik kaip Lietuvoj Visam Penang pamatyti vienos dienos toli grazu nepakanka – ne be reikalo si sala priskirta pasaulio paveldo fondui. Langkawi - Visiskas atsipalaidavimas... (2008 12 25-27) Is pat ryto sedom i greitaeigi kelta ir per pora valandu pasiekem siauriausia Malaizijos sala vakaru pakaranteje – Langkawi. Cia buvom truputi sunerime - per atostogas ir del neramumu Tailande cia susirinko begales turistu, todel saloje nebeliko laisvu vietu viesbuciuose, motociklu ar masinu nuomai bei bilietu keltui atgal i zemyna.. Taciau mums labai pasiseke ir gavome saunu namuka Chenang miestelyje ant juros kranto. Visas Chenang - tai du ilgi papludymiai ir palei juos issideste viesbuciai, restoranai, parduotuves. Pasivaikscioje po miesteli ir pavakarieniave likusia vakaro dali praleidom jamaikietiskam bare ant juros kranto, klausydami reggio ir grozedamiesi zvaigzdetu dangumi. Antraja diena Langkawi buvome pasiryze paskirti poilsiui – planas isdege tik pusei dienos. Po to truko kantrybe  Gaila, bet cia vanduo ir dugnas netinkamas nardymui – visos salos Malaizijos vakaruose tokios pat. Vanduo siuo metu laiku vesokas ir drumzlinas, o dugnas lygut lygutelis be jokiu koralu. Del lietingo sezono nardymas Malaizijos rytuose siuo metu irgi neimanomas. Vakarop susiorganizavome motoroleri visai parai ir nulekeme iki salos siaures - Tanjung Rhu, kur isikure brangiausi viesbuciai. Dar aplankeme karsto vandens versmes ir isigijome keistu zoleliu veidui ir slogai gydyti. Paskutine diena Langkawi svintant sedom ant musu motorolerio, papusryciavom pakeliui aptiktoj indiskoj „zabegalkej“ – abu pajuokavom, kad per kelias dienas ismokom greitai susiorientuoti saloje ir net zinom kaip ir ka uzsisakyti valgyti. Uzsikeleme i kalno virsune su kabeline masina. Tenais irengtas kabantis tiltas tarp kalnu – vaizdai gniauzia kvapa. Nusileide nuo kalno dar pasivaiksciojom po parka – cia galima pajodineti ant drambliu, maitinti triusius ir paglostyti laisvai begiojancias stirnas. Po to nuvaziavome prie „7 tvenkiniu krioklio“ – visu pirma atsiduri jo apacioje, kur nuo 50 metru vertikalios sienos zemyn garma vanduo. Tuomet uzlipome i pati jo virsu, kur galima maudytis ir net ciuozineti nuo vienos kaskados link kitos. Gaila, kad neturejome pakankamai laiko – tas krioklys tesiasi ir tesiasi tolyn i miska. Pries isvykdami dar spejome nulekti i krokodilu ferma – jie cia milziniski! Baisoka, kai matosi kaip jie musasi tarpusavi, daugelis ju ivairiai suzaloti. Ir dar matem, kaip inkubatoriui issirita visciukai, kuriuos veliau sumaitina krokodilams.. Va. Kadangi grizimui i Penang nebebuvo like bilietu porai dienu i prieki – mes isplaukeme i Kedah, o is ten gavome kone paskutines sedynes naktiniame autobuse i Malacca. Malacca - Senovinis Olandu, Portugalu kolonijinis miestas (2008 12 28) Po visos nakties autobuse, 30 laipsniu karstyje ir su sunkiomis kuprinemis ant nugaros mes likome suzaveti Malacca! Jis senovinis miestelis taip pat priklauso pasaulio paveldo fondui. Jo pagrindine aikste su raudonais olandikais pastatais ir senomis baznyciomis palieka neisdildoma ispudi. Gaila, kad neturejome daugiau laiko apeiti harmonijos gatvei, kur viena salia kitos stovi kinieciu ir indu sventyklos, musulmonu mecete ir mazos baznyteles. Cia kiekvienas namas kaip muziejus – susideda jie visi is dvieju namu, jungiamu vidinio kiemo su per stoga krentancia sviesa. Labai labai margas ir idomus istorinis miestas. Per kelias valandas mes dar spejome pamatyti naturalaus dydzio Malaizijos karaliu rumu kopija, Sv. Povilo baznycios griuvesius and kalno nuo kurio atsiveria fantastiska miesto panorama ir portugalu karinio porto liekanas. Ne, sicia irgi vienos dienos toli grazu nepakanka.